Trinette Stalman

zondag 11 december 2011

Wie is Trinette Stalman

42 jaar, getrouwd en trotse moeder van een tweeling van 11 jaar.
Altijd erg fanatiek sporter geweest, opgeven was toen al geen optie. Het is toch jammer om 3e te worden als je ook 1e kunt worden. Naarmate ik wat ouder word hoef ik niet per se 1e te worden, het gaat vaak ook wel om het meedoen, toch..... een mooi eindresultaat is altijd fijn.

Aanleiding tot Alpe d'HuZes
Vorig jaar was Gerrit Walraven een directe collega binnen Achmea (red. Gerrit zit in het bestuur van de Stichting). Al gauw kwamen de enthousiaste / emotionele verhalen over de Alpe d'Huzes. Ik werd echt letterlijk gegrepen door de verschillende verhalen. In één van onze gesprekken 's ochtends vroeg in Zeist zei ik "volgend jaar wil ik ook wel meedoen, houd mij maar op de hoogte". Tijdens de tv-uitzending op de dag zelf wist ik het zeker - ik ga die berg volgend jaar ook op!

Net voor de zomervakantie kocht ik mijn racefiets. Wat lekker dat je zonder al te veel moeite zomaar 30 km/uur kunt fietsen. Heerlijk! Alpe d'Huzes werd even rondje Hijkerveld en rondje TT-baan.

Mijn motivatie
Zoals ik al schreef heeft het Alpe d'Huzes virus mij echt gegrepen. Daarnaast komt langzamerhand het besef dat het toch wel geweldig is iets voor een ander te kunnen doen. Er zijn zo ongelooflijk veel mensen (ook in mijn eigen directe omgeving) die vechten met en tegen kanker Als ik op die dag iets voor die mensen kan betekenen.......

Daarnaast hebben natuurlijk al zo ontzettend veel mensen al de oneerlijke strijd verloren. Zo is het intussen alweer 10 jaar geleden dat mijn moeder is gestorven aan de gevolgen van borstkanker. Een paar jaar later overleed een collega ook als gevolg van kanker. Gelijktijdig met het 3-jarig zoontje van een collega. Voor hun in het bijzonder ga ik in ieder geval proberen 3 keer die berg op te fietsen.
De persoonlijke uitdaging die ik aan deze "prestatie" koppel is te kijken hoeveel strijd ik kan leveren, hoe vaak ik de berg op kan. Er staat veel op het spel - hoe vaker ik die berg op fiets, des te meer geld ik op haal en des te meer ik een bijdrage kan leveren aan de strijd tegen kanker. OPGEVEN IS GEEN OPTIE!!!

Voorbereiding en de weg naar 7-6-2011
Doordat sport een belangrijk onderdeel is in mijn leven is een goede basisconditie wel aanwezig. Echter zal ik voor deze prestatie toch wat extra's moeten gaan doen.
Samen met de trainer / coach die onze teams van Achmea de komende tijd zal begeleiden wordt een persoonlijk trainingsschema opgesteld om zo goed voorbereid te kunnen verschijnen aan de start op 7 juni 2012.
Volg mij, steun mij en doneer

0 reacties:

Back to TOP