Toine Rennen

vrijdag 30 december 2011

Hallo, mijn naam is Toine Rennen. 41 jaar, vader van Bas (11 jaar) en Anna (8 jaar). We wonen in Almelo. Ik ben werkzaam bij Achmea Claims Organisatie als schade expert.

In het verleden heb ik best veel aan sport gedaan. Tot een jaar of negen geleden heb ik fanatiek basketbal gespeeld. In de jaren daarna waren het wat periodes waarin in een tijdje op een mountainbike rond gereden heb en een tijdje spinning gedaan heb op de sportschool. De laatste jaren besteed  ik een groot deel van mijn vrije tijd als grond crew bij een luchtballon bedrijf. Overigens ook best sportief, het zweet komt er regelmatig goed bij los.

Op een druilerige dag ergens begin 2008 hoorde ik voor het eerst van Alpe d’Huzes. Tijdens de wandeling van het Achmea kantoor in Apeldoorn naar de parkeerplaats in het bos vertelde Hans Leo en mij over zijn plan om als vrijwilliger naar Alpe d’Huzes te gaan. Mijn eerste gedachten waren: “wat zijn dat voor idioten, wie fietst er nu zes keer in één dag de Alpe d’Huez op”. Hoe het verder ging weten de meesten wel, in 2008 gingen Leo en Hans naar Alpe d’Huzes met het motto “Leo en Hans in één tentje” en in 2009 was er het eerst team “Alpe d’Achmea”.

Ik heb de verrichtingen van het team in 2009 met erg veel belangstelling gevolgd  en langzaam bekroop mij het gevoel dat ik deze uitdaging ook aan wilde gaan. Niet alleen de uitdaging voor mijzelf om zo vaak mogelijk die berg op te komen maar, misschien nog wel belangrijker, om op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan de strijd tegen kanker.

Helaas heb ook ik van zeer nabij meegemaakt hoe verschrikkelijk deze ziekte is. In 2002 verloor ik mijn vader op 56 jarige leeftijd aan de gevolgen van slokdarmkanker en in 2007 overleed een oom aan darmkanker. Het verhaal van Hans Bouwhuis is allen bekend. Gelukkig is er ook goed nieuws, mijn schoonmoeder is inmiddels 5 jaar kankervrij nadat ze darmkanker had.

In 2010 ging ik de uitdaging voor de eerste keer aan. Ik reed 5 keer de Alpe d’Huez op. Nu in 2012 ga ik nogmaals….. nu voor 6 keer.

Ik besef dat mijn strijd tegen die berg in het niets staat tegen de strijd die mensen met kanker dagelijks moeten voeren. Ik hoop met mijn deelneming een steentje bij te kunnen dragen aan de strijd tegen kanker.

0 reacties:

Back to TOP