Bert-Jan van Brummelen

zondag 11 december 2011

The only way is up!

Wie ben ik
Ik ben in april van dit jaar (2011) 40 jaar geworden, daarnaast getrouwd en heb 2 dochters van 7 jaar oud. Zo'n 6 jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen en heb een aantal halve marathons achter de rug. Twee jaar geleden ben ik door toedoen van mijn zwager en een vriend begonnen met racefietsen. Eerst als rode lantaarn drager, maar kan inmiddels al aardig met de mannen meekomen. In de eerste helft van 2011 heb ik erg weinig aan sport gedaan. De weegschaal liet wat dat betreft ook weinig tot de verbeelding over.
Aanleiding tot Alpe d'Hu6
Voor de zomer vakantie was ik met een aantal collega's aan het skûtsje silen op het sneker meer in Friesland. Daar ontstond het idee voor deelname aan de van de Alpe d'Hu6 in 2012. In oktober hebben we ons dan ook ingeschreven als lid van een Achmea team. De teleurstelling was groot toen ons team uitgeloot bleek te zijn. Maar gelukkig was dit van korte duur en maken we deel uit van het Achmea Care Bikers team. 
Mijn motivatie
Ten eerste vind ik het geweldig om op deze manier iets voor een ander te kunnen doen. De verhalen van de deelnemers aan de 2011 editie hebben een grote indruk op mij gemaakt. In mijn omgeving heb ik ook de verwoestende gevolgen en impact van kanker meegemaakt. De onzekerheid, de hoop, de pijn en de strijd. 
Mijn persoonlijke uitdaging is om te kijken hoeveel strijd ik straks kan leveren, hoe vaak ik die berg op kan. Er staat immers wel wat op het spel. Want hoe vaker ik die berg op fiets, hoe meer geld ik ophaal en des te meer kan bijdragen aan de strijd tegen kanker. Opgeven is geen optie.
Mijn route naar Alpe d'Hu6
Eigenlijk ben ik na de zomervakantie begonnen. Eerst op dieet en in combinatie met wat hardlopen, spinnen en racefietsen zo'n 11 kilo kwijt geraakt en dat was nodig ook. Van de 93 kilo die ik nu weeg, wil ik er uiteindelijk nog iets van 8 af hebben. Ik denk dat 85 kilo een mooi gewicht is voor mij en dat ik zo wel een paar keer die berg op moet kunnen komen.
De afgelopen weken heb ik iedere zondag tussen de 80 en 100 km gefiets. Meestal in een groepje en heel soms ook alleen. Het is nu begin november en vanwege het weer zal dat straks wel gebeurd zijn. Daarnaast volg ik op maandavond 2 keer achter elkaar een spinningles van een uur. Daarnaast op donderdag nog een uurtje spinnen en 1 keer in de week hardlopen.
Volg mij, steun mij en doneer
Via mijn Blog kun je mijn voortgang volgen en blijf je op de hoogte van mijn acties. Binnenkort ben ik ook via twitter te volgen. Heb je een idee om sponsorgeld binnen te halen, meld het mij. Ook als je zelf wilt doneren, of doe het zelf via deze site. Help op die manier mee in de strijd tegen kanker! Hoe vaak ik die berg op denk te kunnen fietsen? Ik heb eigenlijk geen idee en ik heb geen fiets klimervaring in de bergen. Ik woon in Friesland en daar waait het altijd, maar ik weet niet of dat mij straks helpt bij het klimmen.

0 reacties:

Back to TOP