Poul Brouwer

zondag 11 december 2011

Er is geen excuus meer, ik zal en moet die berg op!

2005      
Heb je ook zin om volgend jaar mee te doen aan de Alpe d’ HuZes, vraagt Gerrit Walraven. Een paar keer de berg op ten behoeve van het goede doel. Goed idee! Op 22 september datzelfde jaar, een dag na het overlijden van mijn oom, komt onze eerste zoon bijna 8 weken te vroeg op de wereld. We belanden in een emotionele achtbaan en tijd voor een serieuze voorbereiding is er helaas niet…

2011      
6 jaar later, getrouwd en trotse vader van twee gezonde zoons Daan (6) & Bas (3). Tijdens skûtsje silen op het snekermeer stelt een collega voor om gezamenlijk eens iets sportiefs te gaan doen. Goed idee, laten we het koppelen aan een goed doel en deelnemen aan de Alpe d’ HuZes! Prima, na de inschrijving volgt er echter teleurstellend nieuws, ons team is uitgeloot… Kort erna bericht van Gerlof Bril of we zin hebben deel te nemen in zijn team. Wat een vraag, natuurlijk willen we dat!

Naast dat dit voor mij een enorme sportieve uitdaging is, draag ik Alpe d’ HuZes ook een warm hart toe. De sluipmoordenaar kanker kan immers op ieder moment toeslaan en de verschrikkelijke gevolgen die deze ziekte kan hebben spreken tot mijn verbeelding. Neem Johan, mijn voetbalvriend, hij is in de jaren 90 veel te vroeg aan leukemie overleden. Mijn moeder heeft gelukkig de strijd tegen borstkanker overwonnen maar mijn tante kan dat helaas niet meer zeggen, we hebben haar eind november moeten begraven…

Er is voor mij geen excuus meer, ik zal en moet die berg op!

0 reacties:

Back to TOP