Barend Princen

vrijdag 30 december 2011

Mijn naam is Barend Princen. Ik werk als Propositiemanager zorg bij Interpolis. Ik ben 43 jaar, woon in Goirle en ben getrouwd met Cristel. Wij hebben twee sportieve zonen van 13 en 11 (Tim en Luuk). Ze voetballen en ze schaatsen en dat ondersteun ik van harte.

Tot mijn 18e heb ik gevoetbald, vanaf mijn 16e ging ik fietsen op een racefiets en vanaf mijn 17e ben ik gaan schaatsen. Met ontzettend veel plezier heb ik samen met Cristel jaren langebaanwedstrijden geschaatst. Daarnaast reed ik twee (helaas onofficiële) Elfstedentochten door het Friese land en beklom ik vele Franse Alpencols waaronder natuurlijk ook de Alpe D’Huez.
In 2009 maakte ik de Alpe D'Huzes mee als supporter van Cristel mee. Zij beklom de Alpe toen 3 keer. Mijn zoon Tim, die toen 10 jaar was, beklom een dag eerder de steile berg tijdens de Alpe D’Huzus. In 2010 en 2011 deed ik vervolgens zelf mee en wist de berg beide jaren 6 keer te bedwingen. Cristel was samen met Tim en Luuk steeds mijn trouwe supporter en zij beklommen ook weer de Alpe D'Huez tijdens de Alpe D'Huzus.

De hele week rond de Alpe D’huzes is een fantastisch sportief evenement waar een oase leeft van saamhorigheid tussen de deelnemers van ons team en de betrokkenheid tussen alle andere deelnemers en teams. En dat heeft volgens mij alles te maken met het gemeenschappelijke doel: Geld inzamelen voor KWF kankerbestrijding.

Want naast alle gezelligheid en sportiviteit ontmoette ik deelnemers die zelf kanker hebben gehad en die iets terug wilden doen na een succesvol genezigingsproces. Of mensen die deelnamen ter nagedachtenis aan de mensen die te vroeg aan kanker zijn overleden of ter inspiratie van de mensen die aan het strijden zijn. Ik heb daar veel respect voor en wil daarom alweer sinds 2010 zelf ook een steentje bijdragen. Natuurlijk heb ik in zelf in familie- en vriendenkring ook te maken gehad met kanker. Je kunt er bijna niet omheen. Soms werd de strijd gewonnen, maar helaas niet altijd. De medische wereld kan al veel, maar jammer genoeg nog niet genoeg.


Ik weet inmiddels dat ik de berg 6 keer op één dag kan beklimmen. Maar het blijft een beproeving. Maar wat is nu één dag afzien als je anderen die veel meer afzien kan helpen in de strijd tegen kanker?

0 reacties:

Back to TOP