Marjan Grootendorst

maandag 23 januari 2012

Ik ben Marjan Grootendorst en woon in Rotterdam samen met Marco van Dijck.

In 2009 waren wij er voor het eerst bij, niet als renners, maar als supporters. Aangestoken door het enthousiasme van Leo, Hans en Geesje wilden we erbij zijn.



Nieuwsgierig naar het evenement en de prestaties van Marco’s collega’s die de uitdaging aangingen om die berg meermalen te beklimmen op één dag.
Wat we meemaakten was onbeschrijfelijk. Zoveel mensen bij elkaar, met maar één doel; geld inzamelen voor onderzoek naar de bestrijding van kanker.
Maar wat vooral indruk maakte was het samenzijn in de tent op de camping de avond voor de grote dag.
Een bijzondere bijeenkomst met persoonlijke verhalen, indrukwekkende optredens en het besef dat we eigenlijk nog maar zo weinig weten over kanker, een ziekte die iedereen zomaar kan treffen.

In 2010 was het evenement al zo veel groter geworden dat de tent op de camping werd ingeruild voor het Sportpaleis op de top van de berg. Ik reed toen de Alpe d'HuZus.

In 2012 is mijn uitdaging om twee keer die berg op te rijden en wie weet….

Zoals iedereen ken ook ik mensen in mijn omgeving die kanker hebben, hebben gehad of er aan zijn overleden. Het is belangrijk dat er onderzoek wordt gedaan naar nieuwe behandelmethoden.
Daar is veel geld voor nodig en op deze manier wil ik daar een sportieve bijdrage aan leveren. 

0 reacties:

Back to TOP