Frank Schaapherder

zondag 22 januari 2012

Ik doe mee, jij ook?

Verleden jaar deed ik voor de eerste keer mee met Alpe d’Huzes. Het leek me erg leuk een sportieve uitdaging te combineren met het inzamelen van geld voor een goed doel. Ik had nooit echt stil gestaan bij de gevolgen van kanker in mijn directe omgeving, en dacht dat het wel meeviel.

Een van de mooie dingen van Alpe d’Huzes was voor mij, dat ik tijdens de week in Frankrijk aan het denken werd gezet. Ik heb gemerkt dat het niet meeviel met kanker om me heen. Mijn opa is overleden aan kanker voordat ik ben geboren. Verschillende ooms en tantes zijn overleden aan kanker. Vrienden van mijn ouders met opgroeiende kinderen zijn overleden. Jonge collega’s werden getroffen, en werden met wisselend succes behandeld.

Met de mensen die zijn weggevallen uit mijn omgeving in gedachten, doe ik dit jaar mee aan Alpe d’Huzes. Om te helpen onderzoek naar kanker verder mogelijk te maken. Om de kansen voor patiënten te vergroten en de kwaliteit van hun leven te verbeteren.  Om te helpen zorgen dat kinderen ouders houden, en hun opa’s en oma’s kunnen leren kennen. Daarvoor is geld nodig, daarvoor vraag ik je mee te doen, en mijn actie te steunen.

Het geld komt goed terecht. Net als voorgaande jaren is er een anti-strijkstokbeleid. Dit betekent dat de organisatie geen kosten maakt en niet betaalt voor goederen of diensten. Al het geld wordt besteed aan de geselecteerde doelen. Ook jouw bijdrage komt dus op de goede plek terecht.

0 reacties:

Back to TOP